Er du ikke tilfreds med den bevilgede eller ydede hjælp, du får, bør du først tale med personalet eller lederen på plejehjemmet/plejecentret.
Er du fortsat ikke tilfreds med den løsning, I finder, og ønsker du at klage, kan du klage skriftligt eller mundtligt ved at:
- kontakte Silkeborg Kommune, Sundheds- og Omsorgsafdelingen, Søvej 3, 8600 Silkeborg, tlf 89 70 18 52, hvis din klage omhandler afgørelser om personlig pleje eller praktisk hjælp. Sundheds- og Omsorgsafdelingen videreformidler klagen til Ankestyrelsen.
- kontakte lederen af plejeboligerne, hvis klagen omhandler udførelsen af opgaverne, herunder konkrete driftsforhold og hændelser om manglende udførelse af opgaver. Lederen underretter Sundheds- og Omsorgsafdelingen ved kopi af klagen og kopi af besvarelsen.
- kontakte Sundheds- og Omsorgsafdelingen, Søvej 3, 8600 Silkeborg, tlf. 89 70 18 52, hvis klagen omhandler ledere eller medarbejdere på plejecentret.